سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهشت همین نزدیکی ماست
نگهداری شبانه روزی108معلول ذهنی مرکزخیریه شهید کامیاب شهرستان گنابادبا مشارکت شما نیز می تواند باشد.واریز کمکهای نقدی توسط شماخیرین نیک اندیش به شماره حساب سیبا0105301340004 نزد بانک ملی آدرس موسسه : خراسان رضوی - شهرستان گناباد - خیابان سعدی - روبروی پارک شیرین - تلفن05337224426
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


ومن هم یکی از همه لبخند و توجه تو را میطلبم نه ترحم!
صفحات وبلاگ
کاردرمانی مددجویان بهزیستی در گناباد توسط یک سرباز انجام می شود
گناباد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: در حال حاضر بحث کار درمانی مددجویان بهزیستی در مجتمع توانبخشی شهید رجایی این اداره توسط یک سرباز انجام می شود که در صورت پایان کار وی در این مرکز بیماران این بخش با مشکل مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ستوسر در نشست خبری با خبرنگاران که در محل مجتمع شهید رجایی گناباد برگزار شد اظهار داشت: مددجویانی در زمینه کاردرمانی مشکل داشته باشند باید در صورت نبود این امکان در گناباد به تربت حیدریه مراجعه کنند و این در حالی است که قانون پنجم توسعه به بهزیستی اجازه استخدام کاردرمان را نمی دهد.

وی بیان کرد: در حوزه توانبخشی بهزیستی گناباد قریب به 1700 پرونده وجود دارد که از معلولیت خفیف گرفته تا خیلی شدید را شامل می شود.

وی افزود: از این 1700 پرونده بالغ بر 300 نفر مستمری بگیرند و 650 نفر بیمه تکمیلی دارند که دغدغه خانواده ها در بحث هزینه های درمان را برطرف می کند.

وی با بیان اینکه از این تعداد پرونده 15 نفر بیمار ضایع نخاعی هستند ادامه داد: 29 نفر بیمار روانی نیز در این حوزه وجود دارد که با هزینه های بسیار بالا برای درمانشان فشارهایی را بر خانواده ها تحمیل کرده اند و حمایت گسترده بهزیستی را می طلبد.

وی ادامه داد: به 37 نفر شهریه دانشجویی پرداخت می شود ، 9 نفر از معافیت سربازی برخوردارند و 29 نفر نیز تخفیف هزینه های سربازی را دارند.

ستوسر بیان داشت: در سال 90 در بخش حرفه آموزی 33 میلیون تومان هزینه شده است که 30 میلیون تومان برای بحث یارانه و 3 میلیون تومان برای بحث تغذیه بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته چیزی حدود 10 کیمسیون تشخیص معلولیت برگزار شده است که 247 مورد کیمسیون شدند و حدود 220 نفر معلول شناسایی شدند.

وی افزود: این کیمسیونها از 6 سال پیش برگزار می شود و قبل از آن تشخیص معلولیت با دانشگاه علوم پزشکی بوده است، تعداد پرونده هایی که در کمسیونها مطرح شده نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

ستوسر با بیان اینکه در حال حاضر 23 نفر از معلولین شهرستان در مراکز مشغول حرفه آموزی هستند گفت: در سال 88 که در گناباد مرکز حرفه آموزی فعال شد هنوز مشهد این مرکز را نداشت.

وی با اشاره به مجتمع شهید کامیاب گناباد گفت: در مجتمع شهید کامیاب گناباد 108 نفر نگهداری می شوند که سال گذشته مبلغ 200 میلیون تومان یارانه به این مجتمع پرداخت شد.

وی بیان داشت: در خانه سالمندان گناباد نیز در حال حاضر 35 سالمند نگهداری می شود.

ستوسر تصریح کرد: در سال 90 پرداختهای مالی غیر مستمر حدود 139 مورد و حدود 178 میلیون تومان پرداختهای مستمر بوده است.




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 آذر 4 :: 8:11 عصر