سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهشت همین نزدیکی ماست
نگهداری شبانه روزی108معلول ذهنی مرکزخیریه شهید کامیاب شهرستان گنابادبا مشارکت شما نیز می تواند باشد.واریز کمکهای نقدی توسط شماخیرین نیک اندیش به شماره حساب سیبا0105301340004 نزد بانک ملی آدرس موسسه : خراسان رضوی - شهرستان گناباد - خیابان سعدی - روبروی پارک شیرین - تلفن05337224426
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


ومن هم یکی از همه لبخند و توجه تو را میطلبم نه ترحم!
صفحات وبلاگ
رئیس اداره بهزیستی گناباد:
‌64 درصد مراجعه متقاضیان به مرکز اورژانس اجتماعی گناباد مربوط به طلاق است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: بیش از 64 درصد مراجعه‌کنندگان به مرکز اورژانس اجتماعی گناباد مربوط به طلاق و 21 درصد مربوط به اختلافات خانوادگی است.

علی ستوسر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گناباد‌ با اشاره به افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی گناباد اظهار داشت: مرکز اورژانس گناباد در سه قسمت فعالیت می‌کند که هر سه به صورت فعال در بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی انجام خدمت می‌کنند. رئیس اداره بهزیستی گناباد افزود: این مرکز شامل قسمت مداخله در بحران است که از یک تیم تخصصی شامل روانشناس و مددکار از شش صبح تا شش بعداز ظهر فعالیت می‌کند و مراجعین به صورت خود معرف، معرفی از پایگاه سیار، دادگستری، ارگان‌های ذی‌ربط مداخله در‌باره حل مشکل این افراد صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود حد فاصلی بین خانه و کلانتری باشد تا پای کسی به دادگستری کشیده نشود. وی با بیان اینکه به دلیل تعامل سازنده و مثبت توانسته‌ایم خدمات زیادی را ارائه کنیم، ادامه داد: قسمت دیگر اورژانس اجتماعی گناباد خط تلفن 123 است که هیچ محدودیتی برای تماس ندارد و از ساعت هشت صبح تا ساعت شش بعد از ظهر آمادگی لازم برای جوابگویی در هر زمینه برای افراد را دارد. ستوسر تصریح کرد: به دنبال این هستیم که بازگشت به خانواده را برای افراد رقم بزنیم و هدف اصلی در این مرکز این است که فرد با تمام مشکلات خود به آغوش خانواده برگردد. وی افزود: در خدمات سیار که قسمت سوم این مرکز است تیم تخصصی متشکل از مددکار و روان شناس مستقر است که سریعا خود را به محل بحران خواهند رساند و محدود به زمان و مکان نیست چون امکان حضوربرخی از افراد دچار بحران در مرکز وجود ندارد. ستوسر خاطرنشان کرد: بیشتر سعی شده که ماشین مرکز در مکان‌های آسیب خیز مستقر شود تا سریع‌تر به ارائه خدمات بپردازد. وی تصریح کرد: در مرکز اورژانس از ابتدای فعالیت تاکنون مراجعین شامل شش درصد خودمعرف، 10 درصد ازطریق خط 123، 7/7 درصد از طریق تیم سیار، 66 درصد از طریق دادگستری، پنج درصد از طریق نیروی انتظامی، چهار درصد از مراکز بهزیستی و دو درصد از سایر نهادها بوده‌اند. ستوسر تصریح کرد: بیش از 64 درصد متقاضیان این مرکز مربوط به طلاق و 21 درصد اختلافات خانوادگی است و در نتیجه 85 درصد مراجعه‌کنندگان اگر مشکلاتشان حل نشود خانواده ها از هم خواهند پاشید. ستوسر افزود: یک درصد آمار مراجعین مربوط به همسر آزاری، چهار درصد دختران در معرض آسیب، یک درصد خودکشی و سه درصد کودک آزاری بوده است. رئیس اداره بهزیستی گناباد تصریح کرد: در کل مراجعین به مرکز 42 درصد بازگشت به خانواده داشته‌اند و از پرونده‌های طلاق 19 درصد بازگشت به خانواده داشته، 19 درصد در دست اقدام است، 10 درصد عدم همکاری و 31 درصد مداخله بی‌اثر بوده است. وی افزود: 52 درصد پرونده‌هایی که تیمهای تخصصی ما روی آن کارکرده‌اند، نتیجه نداده و طلاق انجام شده است. رئیس اداره بهزیستی گناباد با اشاره به اهداف اصلی مرکز گفت: به موقع بودن، تخصصی بودن و در دسترس بودن سه هدف اصلی مرکز اورژانس اجتماعی است

((((منبع:خبرگذاریفارس))

نسخه چاپیارسال به دوستان
رئیس اداره بهزیستی گناباد:
‌64 درصد مراجعه متقاضیان به مرکز اورژانس اجتماعی گناباد مربوط به طلاق است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: بیش از 64 درصد مراجعه‌کنندگان به مرکز اورژانس اجتماعی گناباد مربوط به طلاق و 21 درصد مربوط به اختلافات خانوادگی است.

خبرگزاری فارس: ‌64 درصد مراجعه متقاضیان به مرکز اورژانس اجتماعی گناباد مربوط به طلاق است

علی ستوسر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گناباد‌ با اشاره به افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی گناباد اظهار داشت: مرکز اورژانس گناباد در سه قسمت فعالیت می‌کند که هر سه به صورت فعال در بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی انجام خدمت می‌کنند. رئیس اداره بهزیستی گناباد افزود: این مرکز شامل قسمت مداخله در بحران است که از یک تیم تخصصی شامل روانشناس و مددکار از شش صبح تا شش بعداز ظهر فعالیت می‌کند و مراجعین به صورت خود معرف، معرفی از پایگاه سیار، دادگستری، ارگان‌های ذی‌ربط مداخله در‌باره حل مشکل این افراد صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود حد فاصلی بین خانه و کلانتری باشد تا پای کسی به دادگستری کشیده نشود. وی با بیان اینکه به دلیل تعامل سازنده و مثبت توانسته‌ایم خدمات زیادی را ارائه کنیم، ادامه داد: قسمت دیگر اورژانس اجتماعی گناباد خط تلفن 123 است که هیچ محدودیتی برای تماس ندارد و از ساعت هشت صبح تا ساعت شش بعد از ظهر آمادگی لازم برای جوابگویی در هر زمینه برای افراد را دارد. ستوسر تصریح کرد: به دنبال این هستیم که بازگشت به خانواده را برای افراد رقم بزنیم و هدف اصلی در این مرکز این است که فرد با تمام مشکلات خود به آغوش خانواده برگردد. وی افزود: در خدمات سیار که قسمت سوم این مرکز است تیم تخصصی متشکل از مددکار و روان شناس مستقر است که سریعا خود را به محل بحران خواهند رساند و محدود به زمان و مکان نیست چون امکان حضوربرخی از افراد دچار بحران در مرکز وجود ندارد. ستوسر خاطرنشان کرد: بیشتر سعی شده که ماشین مرکز در مکان‌های آسیب خیز مستقر شود تا سریع‌تر به ارائه خدمات بپردازد. وی تصریح کرد: در مرکز اورژانس از ابتدای فعالیت تاکنون مراجعین شامل شش درصد خودمعرف، 10 درصد ازطریق خط 123، 7/7 درصد از طریق تیم سیار، 66 درصد از طریق دادگستری، پنج درصد از طریق نیروی انتظامی، چهار درصد از مراکز بهزیستی و دو درصد از سایر نهادها بوده‌اند. ستوسر تصریح کرد: بیش از 64 درصد متقاضیان این مرکز مربوط به طلاق و 21 درصد اختلافات خانوادگی است و در نتیجه 85 درصد مراجعه‌کنندگان اگر مشکلاتشان حل نشود خانواده ها از هم خواهند پاشید. ستوسر افزود: یک درصد آمار مراجعین مربوط به همسر آزاری، چهار درصد دختران در معرض آسیب، یک درصد خودکشی و سه درصد کودک آزاری بوده است. رئیس اداره بهزیستی گناباد تصریح کرد: در کل مراجعین به مرکز 42 درصد بازگشت به خانواده داشته‌اند و از پرونده‌های طلاق 19 درصد بازگشت به خانواده داشته، 19 درصد در دست اقدام است، 10 درصد عدم همکاری و 31 درصد مداخله بی‌اثر بوده است. وی افزود: 52 درصد پرونده‌هایی که تیمهای تخصصی ما روی آن کارکرده‌اند، نتیجه نداده و طلاق انجام شده است. رئیس اداره بهزیستی گناباد با اشاره به اهداف اصلی مرکز گفت: به موقع بودن، تخصصی بودن و در دسترس بودن سه هدف اصلی مرکز اورژانس اجتماعی است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8905060313#sthash.9uSPlkLd.dpuf



موضوع مطلب :

دوشنبه 93 اردیبهشت 8 :: 7:54 صبح

خبر 12 بهمن 92  -استخدام در شیرخوارگاه های کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از صدور مجوز استخدام 461 نفر برای شیرخوارگاه‌های کشور در سال آینده خبر داد.

محمد نفریه در نشست هم‌اندیشی کارشناسان مسئول سیاست خانواده و امور کودکان و نوجوانان کشور که در اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه دفتر امور کودکان و نوجوانان از حوزه‌های بسیار پر کار است، اظهار کرد: یکی از مسائلی که همیشه دغدغه دفتر امور کودکان بوده است وضعیت شیرخوارگاه‌های کودکان است.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته رئیس جمهور از مراکز بهزیستی بازدید داشته است، افزود: ایشان دستور ویژه صدور مجوز استخدامی‌را برای شیرخوارگاه‌های بهزیستی کشور داده‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اجازه استخدامی‌برای 461 نفر از سوی ریاست جمهوری و وزیر رفاه صادر شده است که این جذب نیرو سال آینده اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال گذشته روند کاهشی مهدهای کودک روند رو به افزایش پیدا کرده است، گفت: 2 هزار و 500 مهد کودک از سال گذشته تا‌کنون به مهدهای کودک سراسر کشور اضافه شده است.

خبر 17 دی 92 – استخدام 900 نفر در بخش ستادی سازمان بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری 900 نیروی جدید جذب بخش ستادی این سازمان شوند.

دکتر همایون هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار کار، به آخرین وضعیت جذب 3400 نیروی انسانی جدید در سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت مجوز جذب این نیروها در سال گذشته در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفت که بخش استانی آن نیز جذب شد.اما متاسفانه بخش ستادی آن هنوز عملیاتی نشده است. هاشمی با بیان اینکه “جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی کشور در بخش استانی از طریق استانداری عملیاتی شد”. خاطر نشان ساخت : ما از طریق ستاد مرکزی، سهمیه و مجوز استخدام را در اختیار استانداری ها قرار دادیم و آنها نسبت به برگزاری آزمون استخدامی و جذب نیروی انسانی واجد شرایط اقدام کردند

خبر 20 مهر 92 –  سال اشتغال برای بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی از ایجاد 30 هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف تحت پوشش این سازمان در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: از این تعداد 2400 فرصت شغلی مربوط به حق استخدام سه درصدی معلولان در سازمان‌هاست.

همایون هاشمی در حاشیه دومین کنگره توانبخشی حرفه‌ای ایران با اشاره به طرح دانش‌ کار که توسط سازمان بهزیستی به اجرا در خواهد آمد، گفت: این طرح یک طرح ضربتی توسعه اشتغال است که دارای ویژگی‌های اجتماع محوربودن، حمایت تخصصی و استفاده از تجربیات گذشته است که اگر بتوانیم این طرح را تا دو سال آینده به مرحله اجرا درآوریم می‌توانیم 120 هزار فرصت شغلی برای معلولان طراحی کنیم که قسمت عمده‌ای‌ از نیازهای سازمان را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 107 مرکز ترک اعتیاد در کشور وجود داشت، اظهار کرد: پس از ‌آنکه وزیر کشور از وجود پشت نوبتی‌های کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد سازمان بهزیستی در این راستا اقدام کرد و هم اکنون بیش از 740 کمپ ترک اعتیاد در کشور ایجاد کرده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته برای بهزیستی سال مسکن بود، تاکید کرد: امسال را سال توسعه اشتغال در نظر گرفته‌ایم و با طرح ضربتی دانش کار و در نظر گرفتن منابع موجود در راستای اشتغال جامعه هدف تحت پوشش سازمان اقدام خواهیم کرد.

هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته 48 درصد مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان را افزایش داده‌ایم، گفت: در این دو سال علاوه بر افزایش میزان مستمری‌ها رایانه‌های مرتبط با سازمان را نیز بیش از 35 درصد رشد داده‌ایم و این در حالی است که سازمان بهزیستی با مشکلات منابعی مواجه بود.

هاشمی از پیش‌بینی جمع‌آوری یک‌هزار میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی در سال جاری خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 500 میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی توسط سازمان بهزیستی جمع‌آوری شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تاکنون برای سالمندان هنرمند هیچ رقمی را هزینه نکرده‌ است، گفت: این مجموعه از قبل توسط جهاد دانشگاهی آماده شده بود و 25 نفر ظرفیت داشت و عملا یک فعالیت مشارکتی بود.

وی افزود: قرار است تعدادی از خیرین توسعه خدمات توانبخشی نیز در این زمینه ورود کنند تا فاز دوم کار بدون تکه به هزینه‌های دولتی انجام شود هر چند که سازمان بهزیستی 30 میلیون تومان را تا پایان سال تعهد کرده است

خبر 31 شهریور 92 – استخـــدام 3100 نیـروی جـدید در سـازمان بهــزیستی

دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور از استخدام 6 هزار و 700 نفر در سازمان متبوع خود در سال جاری خبر داد.
رئیس سازمان بهزیستی روز یکشنبه هفته گذشته در یک نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار بازارکار به آخرین وضعیت جذب نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و گفت: برنامه جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی در سال جاری در دو فاز برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود. در فاز اول این برنامه، کار جذب 3600 نفر برای به‌کارگیری در مناطق محروم و کمتر برخوردار آغاز شده که در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی افراد به‌کارگیری می‌شوند.
هاشمی با اعلام اینکه فاز اول برنامه جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی با همکاری استانداری‌ها برنامه‌ریزی و اجرایی شد، افزود: آزمون استخدامی مربوطه در این زمینه برگزار شده و در حال حاضر مراحل پایانی استخدام افراد طی می‌شود و پذیرفته‌شدگان نهایی به زودی به‌کارگیری می‌شوند.
وی افزود: پس از تغییراتی که در چارت سازمانی سازمان بهزیستی صورت گرفت تعداد نیروی انسانی مورد نیاز براساس این چارت مشخص شد و در فاز اول، برنامه جذب 3600 نفر برای به‌کارگیری در مناطق محروم و کمتر برخوردار برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

استخدام 3100 نیروی دیگر در سال جاری
رئیس سازمان بهزیستی کشور به فاز دوم استخدام نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و گفت: جذب نیروی انسانی در این فاز به منظور جایگزینی نیروهای بازنشسته سازمان و براساس قانون مربوطه در این زمینه، صورت می‌گیرد.
وی افزود: براساس قانون، سازمـــان اجازه دارد به ازای هر 3 نیروی خروجی، یک نیرو استخدام کند. در این راستا تاکنون 9300 نیروی سازمان بهزیستی بازنشسته شده‌اند که در جایگزینی آنان تاکنون نیرویی جذب نشده است. براین اساس به‌دنبال جذب 3100 نفر در سال جاری در جایگزینی نیروهای بازنشسته هستیم.
هاشمی به پروسه جذب این افراد اشاره کرد و گفت: مکاتبات لازم در این زمینه با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری انجام گرفته و با تایید این معاونت، برنامه جذب افراد عملیاتی و آزمون استخدامی مربوطه برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این مهم قطعاً در سال جاری عملیاتی می‌شود و این افراد جذب سازمان بهزیستی می‌شوند. این نیروها در ستاد و کلان‌شهرهـــا (مناطق غیرمحروم) جذب می‌شوند.

حل مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی
رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگــــــری از این نشست خبری به رفع مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: با تغییراتی که در چارت سازمانی سازمان بهزیستی صورت گرفته است، جایگاه قانونی برای جذب نیروهای اورژانس اجتماعی ایجاد شده است.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی کــــــه در این زمینه صورت گرفته، مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی در 29 استان کشور حل شده است و با قرارداد کار معین به‌کارگیری شده‌اند.
هاشمی تصریح کرد: 2 استاد باقی‌مانده نیز قول داده‌اند به زودی مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی خود را حل کنند و آنان را تبدیل وضعیت کنند.
رئیس سازمان بهزیستی از ارائه لایحه‌ای به دولت در راستای یکپارچه‌سازی اورژانس اجتماعی در سراسر کشور خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم در این زمینه مهیا شده است و در صورت تصویب هیئت دولت اورژانس اجتماعی در سراسر کشور یکپارچه می‌شوند.

ثبات شغلی اولویت اصلی سازمان در ایجاد اشتغال
هاشمی فرآیند توانمندسازی جامعه هدف سازمان بهزیستی را شامل اشتغال، مسکن و بیمه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این راستا در سال گذشته حدود 67 هزار فرصت شغلی جدید برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ایجاد شد که به دلایل مختلف جزء با ثبات‌ترین مشاغل محسوب می‌شوند.
وی افزود: به جهت اهمیت موضوع ما به صورت روزمره در این زمینه گزارش‌گیری می‌کنیم و براساس نتایج این گزارشات به این نتیجه رسیدیم که مشاغل ایجاد شده توسط سازمان بهزیستی از ثبات کم‌نظیری برخوردارند.
رئیس سازمان بهزیستی به دلایل این ثبات شغلی اشاره کرد و گفت: سازمان از شبکه بسیار منسجمی در سراسر کشور برخوردار است. در حال حاضر بیش از 30 هزار واحد غیردولتی در حوزه خدمات سازمان بهزیستی مشغول به کار هستد که ما آن‌ها را مکلف کرده‌ایم در تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از افراد تحت پوشش سازمان به‌کارگیری کنند.
وی افزود: بر این اساس واحدهای غیردولتی در صورتی مجوز فعالیت می‌گیرند که یک سوم نیروی انسانی مورد نیاز خود را از مددجویان واجدشرایــــط سازمان تامین کنند. به همین دلیل مشاغل ایجاد شده توسط سازمان از ثبات شغلی کم‌نظیری برخوردارند.

مشاغل خانگی و خرد
هاشمی اولویت ایجاد اشتغال برای مددجویان واجدشرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی را در سال جاری در قالب مشاغل خانگی و خرد عنوان کرد و گفت: اعتبار تخصیصی به سازمان در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته حدود 50 میلیارد تومان بود که در سال جاری این اعتبار به 200 میلیارد تومان افزایش یافته است که نشان از توجه جدی دولت در توسعه اشتغال در بین مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی دارد.
وی افزود: این اعتبار توزیع استانی شده و با بهره‌ بسیار پایین در اختیار متقاضیان واجدشرایط قرار می‌گیرد.

تعاونی‌های فراگیر ملی مددجویان
رئیس سازمان بهزیستی از در دستور کار قرار گرفتن ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی مددجویان در سراســـر کشور خبر داد و گفت: فاز پایلوت ایجاد این تعاونی‌ها در استان‌های تهران، یزد، کرمان، خراسان رضوی و تعداد دیگری از استان‌ها اجرایی شد و با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد این کار یک اقدام بسیار مثبت و اثربخش بوده است، به همین دلیل ایجاد این تعاونی‌ها را در سایر استان‌ها در دستور کار داریم.
وی افزود: نگاهمان در ایجاد این تعاونی‌ها، سهام‌دار کردن و شریک کردن جامعه هدف سازمان بهزیستی است. قصد داریم مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را با ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی با کار تعاونی و مفهوم تعاونی بیش از پیش آشنا کنیم و از این طریق در راستای توانمندسازی آنان حرکت کنیم.

بیمه مربیان مهدهای کودک
رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگری از این نشست خبری از بیمه اجتماعی مربیان مهدهای کودک خبر داد و گفت: از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه برای بیمه حدود 50 هزار مربی مهدکودک اعتبار حاصل شده است که در این راستا کار ثبت‌نام مربیان آغاز شده و تاکنون حدود 30 هزار مربی نیز ثبت‌نام و تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

جزئیات بیشتر از استخدام 6700 نفر در سال جاری
نرگس پرستاری رئیس مرکز فناوری اطلاعـــات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی نیـــــز در حاشیه این نشست خبری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بازارکار آخرین وضعیت جذب 6700 نفر در سازمان بهزیستی در سال جاری را تشریح کرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی گفت: در فاز اول جذب نیـ‌ـروی انسانی در سازمان بهزیستی 3600 نفر با همکاری استانداری‌ها و بر حسب نیاز هر استان جذب شدند.
وی افزود: سهمیه هر استان تخصیص یافته و کار تمام شده است. به محض اینکه کد شناسه پذیرفته‌شدگان اخذ شود این افراد به کارگیری می‌شوند.
پرستاری افزود: براساس اقداماتی که تاکنون صورت گرفته این 3600 نفر حداکثر تا یک ماه آینده به‌کارگیری می‌شوند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی بخش قابل توجهی از این 3600 نفر را نیروهای قراردادی سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: تصمیم گرفته شد نیروهای قراردادی سازمان بهزیستی با توجه به تجارت ارزنده‌ای که طی سال‌ها فعالیت در سازمان به دست آورده‌اند، از قراردادی به پیمانی تبدیل وضعیت یابند.
پرستاری در رابطه با آغاز عملیات اجرایی جذب 3100 نفر دیگر در سازمان بهزیستی نیز گفت: این 3100 نفر برای به‌کارگیری در کلان‌شهرها و ستاد مرکزی سازمان استخدام می‌شوند. مکاتبـــات لازم در راستای جذب این افراد با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری انجام گرفتــه و به دنبال اخذ مجوز این مهم از این معاونت هستیم.
وی افزود: به محض اینکه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری مجوز مربوطـــه را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد، ما آمادگی برگزاری آزمون استخدامی و جذب افراد واجدشرایط را داریم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتبـــــاطات و تحول اداری سازمان بهزیستی از برگزاری جلسه‌ای با معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: قول مساعد برگزاری این جلسه را از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری گرفته‌ایم. امیدواریم با برگزاری این جلسه، برنامه اجرایی جذب این 3100 نفر در سازمان بهزیستی آغاز شود و افراد در سال جاری به‌کارگیری شوند، زیرا سازمان در حوزه منابع انسانی با مشکلات بسیار زیادی مواجه است.
وی افزود: براساس قانون، سازمان می‌بایست به ازای هر 3 نیروی خروجی یک نفر را جذب کند که این اتفاق متاسفانه نیفتاده و به همین دلیل بسیاری از پست‌های سازمان بهزیستی در ستاد و استان‌ها بلاتصدی هستند.
پرستاری به آمار پست‌های بلاتصدی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: آمار این پست‌ها در استان‌های مختلف متفاوت است، در برخی از استان‌ها تا 60 درصد پست‌ها بلاتصدی هســـتند کــــه امیدواریم با اخذ مجوزهای لازم جهت جذب نیروی انسانی، بخشی از کمبودها در این حوزه برطرف شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی در پایان تصریح کرد: : کمبود نیروی انسانی قطعاً بر کیفیت خدمت‌رسانی سازمان به افراد تحت پوشش خود تاثیر منفی خواهد داشت.

خبر 3 اردیبهشت 92 – رییس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه در سال گذشته 4 هزار نفر از طریق استانداری ها جذب مراکز استانی سازمان بهزیستی شدند تصریح کرد: جذب این تعداد نیروی انسانی در سال گذشته یک اقدام مهم و قابل توجه در حوزه ی جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی بود.

هاشمی به ارتقای شغلی نیروی انسانی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: ده سال بود که کارکنان سازمان بهزیستی ارتقاء شغل نیافته بودند که با پیگیری های سال گذشته این مهم را عملیاتی کردیم.وی افزود در حال حاضر کارکنان سازمان بهزیستی مانند کارکنان بخش بهداشت و درمان سختی شغل می گیرند.رییس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ نیروی شرکتی در سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت نیست،گفت با برنامه ریزی های انجام شده،نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت شدند.

جذب نیروی انسانی در قالب طرح مهرآفرین :

پیش از این دکتر فانوسی معاون امور توسعه مدیریت،منابع و امور مجلس سازمان بهزیستی جذب هر گونه نیروی انسانی جدید را منوط به سرنوشت طرح مهرآفرین عنوان کرد و گفت : سهمیه استخدامی سازمان بهزیستی حدود 320 نفر پیش بینی شده بود،اما باید ببینیم،با بازبینی،تصویب و ابلاغ بخشنامه ی مهرآفرین،این تعداد به چه میزان اعلام میشود.

طبق بخشنامه ی مهرآفرین،یک سهمیه ی جدا برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

دکتر کوروش فانوسی تصریح کرد: چارت تشکیلاتی سازمان بهزیستی در حال حاضر کامل نیست و برای تکمیل چارت،نیازمند جذب نیروی انسانی می باشیم.




موضوع مطلب :

سه شنبه 93 فروردین 19 :: 7:12 صبح

امام جمعه گناباد:

تأسیس موسسه خیریه برای تامین هزینه های درمان محرومان در گناباد ضروری است

گناباد- ایرنا- امام جمعه گناباد خواستار تاسیس موسسه خیریه برای تامین هزینه های درمان محرومان این شهر از سوی مردم شد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام حسن صادقی روز پنجشنبه در مراسم تقدیر از کارکنان مؤسسات خیریه گناباد افزود : برخی از مردم از تمکن مالی برای تامین هزینه های پزشک و داروی مورد نیاز برخوردار نیستند.

وی اظهار داشت: با توجه به بالا بودن هزینه های درمان اگر نیکوکاری ، خیریه ای را برای تامین هزینه های درمان افراد بی بضاعت تاسیس نماید، مطمئنا بسیاری از افراد از این اقدام حمایت می کنند و این خیریه باعث حفظ آبروی مردم نیز می گردد.

وی گفت: مردم گناباد از قدیم الایام در کارهای خیر پیشگام بوده اند و برای تامین اقلام مورد نیاز بخصوص برای درمان موقوفات متعددی از آنها برجا مانده است که متاسفانه حکومت های طاغوتی این موقوفات را از بین بردند و اگر این موقوفات باقی می ماند برخی از مشکلات محرومین بر طرف می گردید.

امام جمعه گناباد افزود: با مجاهدت های امام راحل(ره) و به برکت خون مطهر شهیدان و تلاش های رهبری، مردم و دولتمردان بخشی از این موقوفات دوباره احیا شد و بار دیگر فرصت برای خدمت کردن به جامعه مهیا گردید.

صادقی گفت:هدف تمامی افرادی که در موسسات خیریه در حال فعالیت هستند خدمت به محرومین ، نیازمندان و رضای خدا و پیاده کردن دستورات دین مبین اسلام است.

وی افزود: این افراد نیز نیاز به تقدیر و تشکر دارند زیرا بهترین سرمایه در هر مجموعه ای نیروی انسانی است که صادقانه و عاشقانه کار می کنند.

در پایان این مراسم از کارکنان موسسات خیریه فرزندان امید، ثامن الحجج (ع)، زهرا(س)، نابینایان آشیان مهر، شهید کامیاب و خانه کوثر قدر دانی شد.




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 اسفند 26 :: 7:42 صبح
نسخه چاپیارسال به دوستان
رئیس اداره بهزیستی گناباد:
نبود مشاوره قبل از ازدواج بسترساز طلاق است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: نبود مشاوره قبل از ازدواج بسترساز طلاق است.

خبرگزاری فارس: نبود مشاوره قبل از ازدواج بسترساز طلاق است

علی ستوسر ظهر امروز در حاشیه بازید از اورژانس اجتماعی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در هر جامعه‌ای برای پاسخگویی به نیازهای مردم و حل یا کاهش مشکلات آنها تمهیداتی اتخاذ و برنامه‌هایی تدوین و اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه اورژانس اجتماعی حاصل فعالیت چندین ساله سازمان بهزیستی کشور در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی است که تلفیقی از مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی، تیم سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه اورژانس اجتماعی است.

رئیس اداره بهزیستی گناباد ادامه داد: تیم سیار اورژانس اجتماعی کار ارجاع را بر عهده دارد و زمانی که فردی دچار مشکل حاد شده باشد با هماهنگی نیروی انتظامی و قوه قضائیه، شخص منتقل می‌شود.

ستوسر افزود: در مرکز مداخله، توانمندی افراد با هدف بهبود و شکستن بحران و اینکه افراد بتوانند از عهده بحران به‌وجود آمده برآیند افزایش می‌یابد.

ستوسر گفت: تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن ویژگی مهم ارائه خدمات اجتماعی است تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم محدود به زمان و مکان نگردد و رویکرد فعال جایگزین رویکرد غیرفعال شود.

وی افزود: این برنامه قصد دارد تا مداخلات روانی ـ اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی جایگزین کند که این مسئله در پیشگیری از وقوع جرم و قضازدائی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره اورژانس اجتماعی گناباد گفت: در اورژانس اجتماعی گناباد 13 کمیته فعال وجود دارد که یکی از آنها کمیته آسیب‌های اجتماعی است که در سال گذشته عملکرد حوزه‌های مختلف در استان را پیگیری کردند و جزو برترین‌های استان در این زمینه بودند.

رئیس اداره بهزیستی گنابادبا اشاره به اینکه نبود مشاوره قبل از ازدواج بسترساز طلاق است، گفت: در گناباد 100 درصد کسانی که اقدام به طلاق کرده‌اند از مشاوره و آموزش‌های تخصصی قبل از ازدواج استفاده نکردند.

ستوسر بیان داشت: در حوزه آموزشی، حدود 280 زوج در حوزه روستایی، در رابطه با نگاه به آسیب‌های دوره قبل و برطرف کردن آن آسیب‌ها در دوره جدید آموزش دیدند.

وی افزود: یک دوره مهارت‌های زندگی نیز با اعتبار اورژانس اجتماعی گناباد و با اجرای سازمان تبلیغات برگزار شده است.

رئیس اداره بهزیستی گناباد در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر مرکز واحدی برای آموزش در گناباد وجود ندارد تا هر ارگانی که قرار است در این زمینه کار کند از یک گلوگاه وارد شود و پایه‌ریزی آن مسائل بومی و پایه مسائل نیز بومی باشد.




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 دی 23 :: 8:5 صبح
کاردرمانی مددجویان بهزیستی در گناباد توسط یک سرباز انجام می شود
گناباد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: در حال حاضر بحث کار درمانی مددجویان بهزیستی در مجتمع توانبخشی شهید رجایی این اداره توسط یک سرباز انجام می شود که در صورت پایان کار وی در این مرکز بیماران این بخش با مشکل مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ستوسر در نشست خبری با خبرنگاران که در محل مجتمع شهید رجایی گناباد برگزار شد اظهار داشت: مددجویانی در زمینه کاردرمانی مشکل داشته باشند باید در صورت نبود این امکان در گناباد به تربت حیدریه مراجعه کنند و این در حالی است که قانون پنجم توسعه به بهزیستی اجازه استخدام کاردرمان را نمی دهد.

وی بیان کرد: در حوزه توانبخشی بهزیستی گناباد قریب به 1700 پرونده وجود دارد که از معلولیت خفیف گرفته تا خیلی شدید را شامل می شود.

وی افزود: از این 1700 پرونده بالغ بر 300 نفر مستمری بگیرند و 650 نفر بیمه تکمیلی دارند که دغدغه خانواده ها در بحث هزینه های درمان را برطرف می کند.

وی با بیان اینکه از این تعداد پرونده 15 نفر بیمار ضایع نخاعی هستند ادامه داد: 29 نفر بیمار روانی نیز در این حوزه وجود دارد که با هزینه های بسیار بالا برای درمانشان فشارهایی را بر خانواده ها تحمیل کرده اند و حمایت گسترده بهزیستی را می طلبد.

وی ادامه داد: به 37 نفر شهریه دانشجویی پرداخت می شود ، 9 نفر از معافیت سربازی برخوردارند و 29 نفر نیز تخفیف هزینه های سربازی را دارند.

ستوسر بیان داشت: در سال 90 در بخش حرفه آموزی 33 میلیون تومان هزینه شده است که 30 میلیون تومان برای بحث یارانه و 3 میلیون تومان برای بحث تغذیه بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته چیزی حدود 10 کیمسیون تشخیص معلولیت برگزار شده است که 247 مورد کیمسیون شدند و حدود 220 نفر معلول شناسایی شدند.

وی افزود: این کیمسیونها از 6 سال پیش برگزار می شود و قبل از آن تشخیص معلولیت با دانشگاه علوم پزشکی بوده است، تعداد پرونده هایی که در کمسیونها مطرح شده نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

ستوسر با بیان اینکه در حال حاضر 23 نفر از معلولین شهرستان در مراکز مشغول حرفه آموزی هستند گفت: در سال 88 که در گناباد مرکز حرفه آموزی فعال شد هنوز مشهد این مرکز را نداشت.

وی با اشاره به مجتمع شهید کامیاب گناباد گفت: در مجتمع شهید کامیاب گناباد 108 نفر نگهداری می شوند که سال گذشته مبلغ 200 میلیون تومان یارانه به این مجتمع پرداخت شد.

وی بیان داشت: در خانه سالمندان گناباد نیز در حال حاضر 35 سالمند نگهداری می شود.

ستوسر تصریح کرد: در سال 90 پرداختهای مالی غیر مستمر حدود 139 مورد و حدود 178 میلیون تومان پرداختهای مستمر بوده است.




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 آذر 4 :: 8:11 عصر
1 2 >