سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهشت همین نزدیکی ماست
نگهداری شبانه روزی108معلول ذهنی مرکزخیریه شهید کامیاب شهرستان گنابادبا مشارکت شما نیز می تواند باشد.واریز کمکهای نقدی توسط شماخیرین نیک اندیش به شماره حساب سیبا0105301340004 نزد بانک ملی آدرس موسسه : خراسان رضوی - شهرستان گناباد - خیابان سعدی - روبروی پارک شیرین - تلفن05337224426
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


ومن هم یکی از همه لبخند و توجه تو را میطلبم نه ترحم!
صفحات وبلاگ
نسخه چاپیارسال به دوستان
رئیس اداره بهزیستی گناباد:
نبود مشاوره قبل از ازدواج بسترساز طلاق است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: نبود مشاوره قبل از ازدواج بسترساز طلاق است.

خبرگزاری فارس: نبود مشاوره قبل از ازدواج بسترساز طلاق است

علی ستوسر ظهر امروز در حاشیه بازید از اورژانس اجتماعی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در هر جامعه‌ای برای پاسخگویی به نیازهای مردم و حل یا کاهش مشکلات آنها تمهیداتی اتخاذ و برنامه‌هایی تدوین و اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه اورژانس اجتماعی حاصل فعالیت چندین ساله سازمان بهزیستی کشور در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی است که تلفیقی از مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی، تیم سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه اورژانس اجتماعی است.

رئیس اداره بهزیستی گناباد ادامه داد: تیم سیار اورژانس اجتماعی کار ارجاع را بر عهده دارد و زمانی که فردی دچار مشکل حاد شده باشد با هماهنگی نیروی انتظامی و قوه قضائیه، شخص منتقل می‌شود.

ستوسر افزود: در مرکز مداخله، توانمندی افراد با هدف بهبود و شکستن بحران و اینکه افراد بتوانند از عهده بحران به‌وجود آمده برآیند افزایش می‌یابد.

ستوسر گفت: تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن ویژگی مهم ارائه خدمات اجتماعی است تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم محدود به زمان و مکان نگردد و رویکرد فعال جایگزین رویکرد غیرفعال شود.

وی افزود: این برنامه قصد دارد تا مداخلات روانی ـ اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی جایگزین کند که این مسئله در پیشگیری از وقوع جرم و قضازدائی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره اورژانس اجتماعی گناباد گفت: در اورژانس اجتماعی گناباد 13 کمیته فعال وجود دارد که یکی از آنها کمیته آسیب‌های اجتماعی است که در سال گذشته عملکرد حوزه‌های مختلف در استان را پیگیری کردند و جزو برترین‌های استان در این زمینه بودند.

رئیس اداره بهزیستی گنابادبا اشاره به اینکه نبود مشاوره قبل از ازدواج بسترساز طلاق است، گفت: در گناباد 100 درصد کسانی که اقدام به طلاق کرده‌اند از مشاوره و آموزش‌های تخصصی قبل از ازدواج استفاده نکردند.

ستوسر بیان داشت: در حوزه آموزشی، حدود 280 زوج در حوزه روستایی، در رابطه با نگاه به آسیب‌های دوره قبل و برطرف کردن آن آسیب‌ها در دوره جدید آموزش دیدند.

وی افزود: یک دوره مهارت‌های زندگی نیز با اعتبار اورژانس اجتماعی گناباد و با اجرای سازمان تبلیغات برگزار شده است.

رئیس اداره بهزیستی گناباد در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر مرکز واحدی برای آموزش در گناباد وجود ندارد تا هر ارگانی که قرار است در این زمینه کار کند از یک گلوگاه وارد شود و پایه‌ریزی آن مسائل بومی و پایه مسائل نیز بومی باشد.




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 دی 23 :: 8:5 صبح